Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RUDNICA

Zamek
w Rudnicy

Zamek w Rudnicy
Lokalizacja: woj. dolnośląskie, pow. ząbkowicki, gmina Stoszowice

Zamek w Rudnicy powstał w 1626 r. jako renesansowa rezydencja. Po zaledwie 60 latach użytkowania został przebudowany w stylu barokowym, a następnie w 1718 r. ponownie zmieniono jego wygląd. Zawieruchy historyczne doprowadziły do zniszczenia budowli, która doczekała się restauracji w XIX w. Jednak II Wojna Światowa przyniosła kolejne zniszczenia.
Obecny stan obiektu nie pozwala na stwierdzenie, czy posiadał on wewnętrzny dziedziniec. Sytuacja ta wraz z datą powstania budowli pozwala zakwalifikować budynek również jako pałac.













Folwark




Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2013
Ilość zdjęć: 19