Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RADOM 6

http://majkad.blogspot.com/2010/10/radom-6.htmlPałac
Rządowy
w Radomiu

Pałac Rządowy w Radomiu
Lokalizacja: (WR) woj. mazowieckie, pow. miasto na pr. powiatu, gmina miejska

Pałac Rządowy lub Pałac Gubernatora - został wybudowany w latach 1825-1827. Jego projektantem był Antonio Corazzi, wybitny architekt włoski. Jest przykładem typowej klasycystycznej architektury; z charakterystycznymi trzema ryzalitami. W roku 1837 mieściła sięw nim siedziba nowo utworzonej Guberni Sandomierskiej, przemianowanej w roku 1844 na radomską. Podczas I wojny światowej pałac był użytkowany przez zaborcze władze austriackie.
Po odzyskaniu niepodległości mieściły się w nim urzędy władz starostwa. Pod koniec lat 20. ubiegłego wieku gościli w nim prezydent RP Ignacy Mościcki i marszałek Józef Piłsudski. W okresie międzywojennym pałac rozbudowano w kierunku południowo-wschodnim. Podczas okupacji był siedzibą władz niemieckich dystryktu radomskiego. W tym czasie postawiono fundamenty pod tylne skrzydło pałacu, na których w latach 50. wzniesiono skrzydło wschodnie. Po wojnie gospodarzami obiektu byli prezydenci miasta i wojewodowie




















Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2014
Ilość zdjęć: 20