Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

JASKULIN

Pałac
w Jaskulinie

Pałac w Jaskulinie
Lokalizacja: (DSW) woj. dolnośląskie, pow. świdnicki, gmina Dobromierz

Pierwsze informacje źródłowe dotyczące dworu w Jaskulinie pochodzą z roku 1680. Dowiadujemy się z nich iż fundatorami rezydencji byli bracia Christoph Henrich i Adalbert von Wansdorf jako dziedziczni panowie Szymanowa i Jaskulina.
Około roku 1785 r. wieś dostaje się w posiadanie rodziny von Hochberg z pobliskiego Książa. Wybudowali oni w Jaskulinie dworek myśliwski. Można więc przypuszczać iż wcześniejszy dwór braci von Wansdorf już nie istniał.
Rodzina von Hochberg wykorzystywała tutejsze tereny głównie dla myślistwa i jako obszary leśne, grunty orne wydzierżawiała innym ziemianom.
Na początku XX w. właścicielem pałacu był baron von Romberg. W rękach tej rodziny znajdował się do 1945 r.
Po wojnie w budynku mieściło się prewentorium dla dzieci zagrożonych gruźlicą, później Dom Pomocy Społecznej. Obecnie obiekt znajduje się w rękach prywatnych i jest on remontowany.













Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2013
Ilość zdjęć: 15