Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

JARZĄBKOWICE

Pałac
w Jarząbkowicach

Pałac w Jarząbkowicach
Lokalizacja: (DSR) woj. dolnośląskie, pow. średzki, gmina Kostomłoty

Pałac w Jarząbkowicach - Pałac był pierwotnie barokową budowlą wzniesioną ok. 1700 roku. Został gruntownie przebudowany i zmodernizowany w 1890 r. na pałac eklektyczny z elementami neoklasycyzmu i neomanieryzmu. Założony na planie litery "L", dwukondygnacyjny, z sześcio -kondygnacyjną kwadratową wieżą, przy której znajduje się portyk balkonowy wsparty na filarach. Od zachodu przy wieży znajduje się dwukondygnacyjna klatka schodowa na planie koła, nakryta dachem stożkowym z łupka. Skrzydła budowli kryte dachami trój-spadowymi z łupka.
Po 1945 r. majątek został przekształcony w Zakład Rolny Jarząbkowice, należący do PGR Rakoszyce.
Obecnie - własność prywatna. Pałac przechodzi remont. Niestety pałac jest niedostępny i zdjęcia można wykonywać tylko ze znacznej odległości.












Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2019
Ilość zdjęć: 10