Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

BRODNICA

Pałac
Mańkowskich
w Brodnicy

Pałac Mańkowskich w Brodnicy
Lokalizacja: (PSE) woj. wielkopolskie, pow. śremski, gmina Brodnica

Pałac w Brodnicy zbudowany w stylu eklektycznym przez Antoninę Chłapowską, wnuczkę generała Dezyderego Chłapowskiego w 1890 roku. Jest to piętrowa budowla wzniesiona na planie prostokąta. W elewacji frontowej i ogrodowej posiada ryzality zwieńczone trójkątnie. Od strony parku na poziomie parteru znajduje się taras otoczony balustradą. Całość otoczona parkiem krajobrazowym.
Ostatnimi właścicielami przed reformą rolną byli Kazimierz Mańkowski i jego żona Zofia, wnuczka Anny Działyńskiej z Kórnika. Obecnie właścicielem jest ich syn, który wykupił pałac od Skarbu Państwa i urządził w nim hotel.

Źródło opisuwikipedia.pl




































Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 36