Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WROCŁAW 04


Pałac
Hatzfeldów
we Wrocławiu

Pałac Hatzfeldów we Wrocławiu
Lokalizacja: woj. dolnośląskie, Wrocław, ul. Wita Stwosza 32

Pierwotnie na miejscu tym znajdowały się od 1308 rezydencje Piastów brzeskich i oleśnickich. Przebudowano je w latach 1714-1722 na pałac w stylu barokowym według projektu Christopha Hacknera. Nie zajmował on całej szerokości kwartału, tuż obok znajdowała się dawna siedziba kurii książąt oleśnickich. Budynek padł w 1760 ofiarą wojny siedmioletniej (spłonął w wyniku ostrzału podczas austriackiego oblężenia). Oba budynki (pałac i dawną kurię) rozebrano i zbudowano na scalonych działkach nowy klasycystyczny pałac. [...]
Rozbudowy dokonał w latach 1765-1773 Carl Gotthard Langhans, jeden z najwybitniejszych architektów niemieckich. Projekt, który okazał się prekursorskim dziełem wczesnego klasycyzmu i neorenesansu we Wrocławiu, przyniósł późniejszemu autorowi berlińskiej Bramy Brandenburskiej znaczny rozgłos.
Odbudowana rezydencja zaliczała się do największych tego typu obiektów nie tylko we Wrocławiu, ale w całym regionie. Zajmowała już całą szerokość kwartału pomiędzy ulicami Krowią a św. Wita. Trzy kondygnacje i mezzanino czyniło z miejskiej siedziby Hatzfeldtów znaczący element architektury miasta. Zdyscyplinowana elewacja, nawiązująca do najlepszych wzorów włoskich, należała do najwybitniejszych współczesnych realizacji na skalę europejską. [...]
  
Więcej na: wikipedia.pl























Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2013
Ilość zdjęć: 25