Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RYCHNOWO

http://majkad.blogspot.com/2010/10/rychnowo.htmlPałac
w Rychnowie

Pałac w Rychnowie
Lokalizacja: (NOS) woj. warmińsko-mazurskie, pow. ostródzki, gmina Grunwald

Na początku XVII wieku właścicielem majątku Rychnowy był Zygmunt von Kikoll, który około 1713 roku ufundował drewniany kościółek, znajdujący się w dworskim parku. Dawne założenie dworsko-parkowe z podwórzem zostało częściowo przekształcone. Podwórze zostało przebudowane, ale pałac i park z kościółkiem na górze zachował się dość dobrze. Pałac został wzniesiony na wcześniejszej budowli z częściowym jej wykorzystaniem.
Po II wojnie światowej obiekt poddany został remontom i uległ wielu przekształceniom. Budowla ta założona jest na rzucie prostokąta z obustronnymi, skrajnymi ryzalitami, dwukondygnacyjna, z wieżyczką przykrytą baniastym hełmem z boku.
Obecnie w pałacu znajduje się zakon sióstr Terezjanek oraz odprawiane są tam msze św. Został on przerobiony na pokoje sióstr zakonnych, jadalnie, pokoje dla księży oraz kaplicę.











Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2016
Ilość zdjęć: 10