Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

PRĘŻYNKA

http://majkad.blogspot.com/2010/10/prezynka.htmlPałac
w Prężynce

Pałac w Prężynce
Lokalizacja: (OPR) woj. opolskie, pow. prudnicki, gmina Lubrza

PTrudno jest ustalić dokładnie kiedy wyybudowano pałac i kiedy zniszczony. Przyjmuje się, że tą barokową rezydencję wybudowano prawdopodobie w XVII w. Nic nie wiadomo o jego losach aż do końca II wojny światowej, którą to przetrwał. Jednak już około 1960 roku jego stan określano jako częściową ruinę a dalszych latach został zniszczony. Pałac był budynkiem murowanym, potynkowanym, założonym na planie litery „T”, częściowo podpiwniczonym, dwukondygnacyjnym, nakrytym dachami czterospadowymi. Naroża budynku akcentowały lizeny, elewacje ozdabiały również obramowania otworów okiennych (uszate z kluczem). Pałac posiadał dwutraktowy układ wnętrz. Pomieszczenia parteru nakrywały sklepienia kolebkowe z lunetami i kolebkowo-krzyżowe. są to pozostałości wpisanej do rejestru zabytków oficyny, uznawanej przez konserwatorów za „nieistniejącą”.









Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 7