Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ZALESIE

http://majkad.blogspot.com/2010/09/zalesie.htmlPałac
w Zalesiu

Pałac w Zalesiu
Lokalizacja: (ZPL) woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gmina Police

Miejscowość prawdopodobnie o średniowiecznym rodowodzie, od ok. XVIII w. istniał tu majatek ziemski (folwark). W czasie II wojny światowej nie zniszczona, osada została zajęta pod koniec kwietnia 1945 r. przez wojska radzieckie (2 Front Białoruski – 2 Armia Uderzeniowa) a od 4 października 1945 r. została przekazana administracji polskiej. Po zakończeniu wojny mieścił się tutaj ośrodek wypoczynkowy ALP). W II poł. XX w. mieszkały tu głównie rodziny trudniące się leśnictwem.
We wsi znajduje się też położony w bezpośrednim sąsiedztwie jez. Świdwie III kondygnacyjny dawny pałac rodziny Arnim-Schlagenthin z 1910 roku. Jest to pałacyk, o powierzchni 960 m2, w kształcie modernistycznej willi z elementami secesji, na rzucie kwadratu z przybudówką, wysokim dachem i wieżyczką. Na przełomie XX i XXI wieku budynek został pieczołowicie odrestaurowany.
Od 2001 roku jest siedzibą Nadleśnictwa Trzebież. Obiekt dostępny.






























WOKÓŁ PAŁACU ZNAJDUJE SIE PARK


















Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2015
Ilość zdjęć: 55