Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

NOWE

Zamek
krzyżacki
w Nowem nad Wisłą

Zamek krzyżacki w Nowem nad Wisłą
Lokalizacja: (CSW) woj. kujawsko-pomorskie, pow. świecki, gmina Nowe

Zamek został zbudowany w połowie XIV wieku. przez zakon krzyżacki na miejscu pomorskiego kasztelu. Mieści się przy północno-wschodnim narożniku murów miejskich. Niegdyś wschodnie skrzydło główne i północne pomocnicze, uzupełnione murami i wieżami. Po 1465 roku siedziba starostów nowskich, mocno zdewastowany podczas wojen szwedzkich. Po I rozbiorze, w 1787 w znacznym stopniu rozebrany przez władze pruskie, zachowane skrzydło główne przekształcono w zbór ewangelicki (wyburzono stropy). Potem było magazynem i remizą. W końcu lat 70. XX wieku rozpoczęto jego adaptacje na obiekt upowszechniania kultury, zakończoną w 1992 roku. Obecnie siedziba Centrum Kultury "Zamek".
  
Źródło: wikipedia.pl















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 14