Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KAMIENIEC

http://majkad.blogspot.com/2010/10/kamieniec.htmlPałac
w Kamieńcu

Pałac w Kamieńcu
Lokalizacja: (STA) woj. śląskie, pow. tarnogórski, gmina Zbrosławice

Pałac został wybudowany w 1720 roku przez Marcina Scholtz von Löwencron na fundamentach dawnego zamku obronnego Kokoszów z XV-XVI wieku. W 1768 roku właścicielem pałacu został hrabia Karol Strachwitz. Pałac został przebudowany a obok wzniesiono tzw. Mysią wieżę, sztuczną dekoracyjną ruinę z kamienia
Na początku XX wieku pałac został gruntownie odnowiony i po raz ostatni przebudowany, dobudowano wówczas kaplicę. Pałac pierwotnie zbudowany został w stylu renesansowym, otrzymał później wystrój barokowy. Po wojnie w pałacu mieścił się dom wypoczynkowy, potem Prewentoryjny Dom Dziecka dla dziewcząt. Obecnie w pałacu mieści się Ośrodek Leczniczo Rehabilitacyjny dla Dzieci.

Niestety ten piękny pałac, który jest zabytkiem zarejestrowanym w Narodowym Instytucie Dziedzictwa pod nr 347/69 z 07.03.1969 (czyli powinien być udostępniony zwiedzającym przynajmniej na zewnątrz z bliska) jest obiektem zamkniętym, monitorowanym i niedostępnym dla zwiedzających. Mnie udało się zrobić jedynie zdjęcia zza ogrodzenia oraz w trakcie chwilowo otwartej bramy nad czym bardzo ubolewam.

Więcej na: wikipedia.pl








 







































Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2014
Ilość zdjęć: 55