Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SZCZYTNA Pałac

http://majkad.blogspot.com/2016/11/szczytna-paac.htmlPałac
w Szczytnej

Pałac w Szczytnej
Lokalizacja: (DKL) woj. dolnośląskie, pow. kłodzki, gmina Szczytno

Pałac w stylu neobarokowym z poł. XIX w. Spokojna elewacja frontowa posiada silnie zaakcentowany ryzalit wejściowy wykonany w "wielkim porządku" Od 1945 roku mieści się szkoła. Pałac powstał na miejscu dawnego renesansowego dworku z 1545r. Po drugiej stronie ulicy wznosił się duży zespól budowlano gospodarczy w kształcie prostokąta. Od 1945-do 90 mieścił się w nim Panstwowy Zakład Hodowlany. Obecnie istnieją dwa skrzydła kompleksu, stare obory po adaptacji znalazły zastosowanie jako placówki handlowe. Na uwagę zasługuje ozdobna brama wjazdowa z XVIII i XIXw. W okolicy zabudowań resztki z dawnego parku. Od czerwca 2008 Szkoła Podstawowa zmieniła siedzibą, obecnie pustostan.

Źródło: dolny-slask.org.pl









Umieszczone zdjęcia wykonano: październik 2016
Ilość zdjęć: 8