Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ŁĄKA PRUDNICKA

http://majkad.blogspot.com/2010/10/aka-prudnicka.htmlZamek
w Łące Prudnickiej

Zamek w Łace Prudnickiej
Lokalizacja: (OPR) woj. opolskie, pow. prudnicki, gmina Prudnik

Zamek w Łące Prudnickiej pochodzi z XV w., został przebudowany w XVI w. oraz w latach 1615-17 w stylu renesansu. Od XVI w. do 1825 w rękach rodu Mettich jako centrum ich dóbr. Przebudowa neogotycka w latach 1875-83 (Wieża zamkowa). Od paru lat popadający w ruinę. Z zamkiem i samą miejscowością związana jest postać generała Dietricha von Choltitz. Von Choltitz był ostatnim przed 1945 rokiem właścicielem zamku, oraz wojskowym gubernatorem Paryża w sierpniu 1944. Sprzeciwił się jawnie rozkazowi Hitlera, by bronić miasta za wszelką cenę przed wkroczeniem Aliantów. Von Choltitz potajemnie negocjował z Aliantami i wbrew rozkazowi Hitlera by spalić Paryż poddał miasto nietknięte siłom anglo-amerykańsko-francuskim. Zasłużył tym samym w pamięci Paryżan na miano "Obrońcy Paryża", jako tego, który ocalił miasto przed ogromnymi zniszczeniami

Więcej na: wikipedia.pl











































































Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 93