Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

JASTRZĘBIE

Pałac w Jastrzębiu
Lokalizacja: (SRC) woj. śląskie, pow. raciborski, gmina Rudnik

Pałac został wybudowany pod koniec XIX wieku (w latach 1870-72) przez rodzinę Schramek, którzy od 1797 roku byli właścicielami miejscowego, 300-hektarowego folwarku. Po wojnie mieściło się tu sanatorium.
Jest to eklektyczny murowany pałac, dwuskrzydłowy, na planie zbliżonym do litery L, fasada 3-kondygnacyjna, elewacja ogrodowa 2-kondygnacyjna (ze względu na różnicę wysokości terenu, pałac zbudowano na skarpie), nakryte dachami dwuspadowymi. W narożniku pd. cylindryczna wieża, w centralnej części korpusu prostokątna wieża, w narożniku wsch. ryzalit zwieńczony trójkątnym szczytem i poprzedzony arkadowym podcieniem nad głównym wejściem. Elewacje podzielone jedynie wydatnymi gzymsami kordonowymi.
Obiekt odnowiony, w dobrym stanie technicznym. Pałac stanowi własność prywatną. Nie ma możliwości zwiedzania wnętrz, teren wokół pałacu jest ogrodzony i niedostępny.








Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2011
Ilość zdjęć: 7