Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KRAKÓW 32

http://majkad.blogspot.com/2010/10/krakow-32.htmlPałac
Prymasa Krzyckiego
w Krakowie

Pałac Prymasa Krzyckiego w Krakowie
Lokalizacja: (KR) woj. małopolskie, stolica województwa, Kraków, ul. Kanonicza 24

Pałac Prymasa Krzyckiego w Krakowie (tzw. Dom pod Telegrafem lub Pałac Górków) przy ul. Kanoniczej 24 – jest manierystycznym zabytkowym pałacem z XV w., a właściwie z drugiej połowy XVI wieku, kiedy to połączono dwie XV-wieczne kamienice. Początkowo był własnością sekretarza królowej Bony – prymasa Andrzeja Krzyckiego i zgodnie z jego intencją miał być rezydencją prymasów, jednak po jego śmierci rodzina spadkobiercy sprzedała pałac Andrzejowi Górce. Rodzina Górków (stąd nazwa pałacu) ufundowała przebudowę budynku w stylu manierystycznym. W drugiej połowie XIX wieku mieściło się tu biuro telegraficzne, które dało początek nazwie kamienicy – Dom pod Telegrafem. W kamienicy ma siedzibę małopolski Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków.

Źródło: wikipedia.pl











Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2016
Ilość zdjęć: 10