Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

DALBOROWICE

http://majkad.blogspot.com/2010/10/dalborowice.html
Pałac
w Dalborowicach
Pałac eklektyczny w Dalborowicach
Lokalizacja: (DOL) woj. dolnośląskie, pow. oleśnicki, gmina Dziadowa Kloda

Eklektyczny pałac wzniesiony w czwartym ćwierćwieczu XIX w. na zlecenie Alberta Rusche. Budynek murowany z cegły, potynkowany, zbudowany na planie prostokąta, podpiwniczony, dwukondygnacyjny, nakryty dachem dwuspadowym. Fasada (elewacja południowa) dziesięcioosiowa z centralnym głównym wejściem, poprzedzonym podjazdem i gankiem filarowym podtrzymującym taras. Fasadę zamykają dwa pozorne ryzality zwieńczone szczytami. W bocznej elewacji (zachodniej) niewielka galeria. We wschodniej części rezydencji sala balowa, występująca ryzalitowo w elewacji północnej. Elewacje zachowały bogate zdobienia: gzymsy, pilastry, szczyty, dekoracyjne płyciny. Pomieszczenia nakryte płaskimi stropami, w niektórych przetrwały fasety i dekoracje sztukatorskie. Do pałacu przylega niewielki park krajobrazowy pochodzący z XIX w. W pobliżu zachowane zabudowania gospodarcze dawnego folwarku.

Więcej opisu na: palaceslaska.pl












































Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2014
Ilość zdjęć: 52