Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

MARGOŃSKA WIEŚ

Pałac
w Margońskiej Wsi

Pałac w Margońskiej Wsi
Lokalizacja: (PCH) woj. wielkopolskie, pow. chodzieski, gmina Margonin

Neogotycki pałac powstał w latach 1842-43 dla Carla von Schwichow z przebudowy parterowego dworu Skórzewskich z II poł. XVIII w. dokonanej przez Augusta Stülera. Pierwotny dwór widoczny jest od zachodu jako parterowa część pałacu. Dobudowano do niego z trzech stron neogotyckie skrzydła i wieżę. Skrzydła ozdobione sterczynami, schodkowymi szczytami i wieżyczkami. Pałac przebudowano jeszcze pod koniec XIX w. i na początku XX w.
Park krajobrazowy (pow. 17, 8 ha) został założony przez Fryderyka Skórzewskiego w 1788 r., z bogatym drzewostanem (modrzewie, świerki i jodły kanadyjskie), w dobrym stanie.
W pałacu mieści się Ośrodek Leśny im. W. Łuczkiewicza. W wieży pałacu jest Izba Pamięci poświęcona Józefowi Wybickiemu oraz Sala Tradycji Szkolnictwa Leśnego. W pałacu można skorzystać z bazy szkoleniowo-wypoczynkowej.



















  
Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2010
Ilość zdjęć: 18