Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KRZESZOWICE 2

http://majkad.blogspot.com/2010/10/krzeszowice-2.htmlPałac
Potockich Stary
w Krzeszowicach

Pałac Potockich Stary w Krzeszowicach
Lokalizacja: (KRA) woj. małopolskie, pow. krakowski, gmina Krzeszowice

Stary Pałac Potockich w Krzeszowicach – piętrowy późnoklasycystyczny budynek położony na skraju parku Miejskiego w Krzeszowicach.
Pałac to dawny lamus zaadaptowany przez Artura Potockiego w latach 1820-1822 na tymczasową rezydencję Potockich. W okresie budowy tzw. nowego pałacu zamieszkiwała w nim rodzina Potockich, a później wyżsi urzędnicy hrabstwa tęczyńskiego oraz m.in. Józef Chłopicki. Położony jest w zachodniej części Krzeszowic, przy ulicy Ogrodowej 1. Obecnie znajduje się w nim m.in. siedziba burmistrza miasta, Urząd Stanu Cywilnego, wydział organizacyjny UM. Na frontowej ścianie znajduje się tablica Olgi Drahonowskiej-Małkowskiej.

Źródło: wikipedia.pl





















Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2016
Ilość zdjęć: 22