Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

NIEDZICA

Zamek Dunajec w Niedzicy
Lokalizacja: (KNT) woj. małopolskie, pow. nowotarski, gmina Łapsze Niżne

Średniowieczna warownia znajdująca się na prawym brzegu Zbiornika Czorsztyńskiego we wsi Niedzica-Zamek, na obszarze Polskiego Spisza lub Zamagurza (Pieniny Spiskie). Zamek ten został wzniesiony najprawdopodobniej w początkach XIV w. przez węgierskiego kolonizatora ziem granicznych Rykolfa Berzeviczego ze Strążek, prawdopodobnie na miejscu wcześniejszej budowli obronnej. W okresie średniowiecza i później na uposażenie właścicieli zamku składały się dobra wchodzące w skład Zamagurza.(...)

Więcej na: wikipedia.pl






































































































































































































Widok na zamek z zapory



















Widok na Zamek w Niedzicy z Zamku w Czorsztynie












Widok na ruiny Zamku w Czorsztynie z Zamku w Niedzicy







Widok na zaporę z Zamku w Niedzicy














 Widoki z Zamku w Niedzicy na okolicę

































  
Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2012
Ilość zdjęć: 304