Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RADOM 5

http://majkad.blogspot.com/2014/12/radom-5.htmlPałac
Kulczyckiego
w Radomiu

Pałac Kulczyckiego w Radomiu
Lokalizacja: (WR) woj. mazowieckie, pow. miasto na pr. powiatu, gmina miejskie

Dawny, zbudowany w 1892 r. pałac rejenta Wł. Kulczyckiego. Pierwotnie wybudowano tylko cześć niższą. W 1896 r. obiekt został odsprzedany dla Handlowego Towarzystwa Akcyjnego, wówczas dobudowano drugi, piętrowy budynek. Po I wojnie światowej miała tu swoją siedzibę Macierz Szkolna. Podczas II wojny światowej Niemcy zaadoptowali willę na potrzeby telekomunikacji. W 1945 r. umieszczono tu Muzeum Regionalne i Okręgowe, a w 1992 r. obiekt przekazano dla Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej. Obecnie mieści się tu Miejska Biblioteka Publiczna im. J.i A. Załuskich.
































Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2014
Ilość zdjęć: 33