Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

LESKO

Zamek
w Lesku

Zamek w Lesku
Lokalizacja: (RLS) woj. podkarpackie, pow. leski, gmina Lesko

Zamek powstał w roku 1538 za sprawą Piotra Kmity herbu Szreniawa w miejscu dawnej drewnianej warowni. Wielokrotnie zmieniał właścicieli, którzy często zmieniali jego wygląd podczas kolejnych przebudów. W 1702 r. został zniszczony przez Szwedów, odbudowano go w roku 1713 ale już w roku 1783 zamek strawił pożar. Jego ponowna odbudowa rozpoczęła sie w roku 1836 jednak według całkowicie innego projektu niż pierwotny. 100 lat później został zniszczony podczas drugiej wojny światowej a po jej zakończeniu ponownie przystąpiono do jego odbudowy. 

Więcej na stronie: wikipedia.pl




























Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2012
Ilość zdjęć: 29