Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KĘBŁOWICE

Pałac
w Kębłowicach

Pałac w Kębłowicach
Lokalizacja: (DWR) woj. dolnośląskie, pow. wrocławski, gmina Kąty Wrocławskie

Pałac w Kębłowicach – obiekt wybudowany w XIX w., w miejscowości Kębłowice. Zabytek jest częścią zespołu pałacowego, w skład którego wchodzi jeszcze park. Zespół pałacowy powstał w 1882 roku. Inicjatorem jego budowy był Leopold von Jedlnieński. Pałac powstał na planie zbliżonym do prostokąta. Jest to dwukondygnacyjny budynek, do którego przylegają ośmioboczne wieżyczki w narożnikach. W centralnym miejscu znajduje się drewniana wieżyczka widokowa. Obiekt zalicza się do stylu neobarokowego. Do kompleksu pałacowego wlicza się również zabudowania gospodarcze oraz park. W czasie II wojny światowej pałac był siedzibą Gestapo. Po wojnie został przejęty przez Skarb Państwa. Obecnie trafił on w ręce prywatnego właściciela i jest porośniętą chwastami ruiną, do której nie można dotrzeć.

Więcej na: wikipedia.pl











Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2019
Ilość zdjęć: 13