Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KROSNO 3

Pałac
Kaczkowskich
w Krośnie

Pałac Kaczkowskich w Krośnie
Lokalizacja: (RK) woj. podkarpackie, pow. miejski

Pałac Kaczkowskich pochodzi z 1902 roku i jest pięknym, zabytkowym obiektem. Jego historia łączy się z powstaniem przemysłu szklarskiego w Krośnie.
Huta szkła w Krośnie z 1923 roku była własnością spółki "Polskie Huty Szkła", a powstała na terenie wykupionym od rodziny Kaczkowskich.
Budynki pierwotnego zakładu zniszczone zostały niemal całkowicie w czasie II wojny światowej, tuż po wojnie je odbudowano. Od 1958 decyzją rządową powołano przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą Krośnieńskie Huty Szkła. W 1990 r. przedsiębiorstwo zostało przekształcone w spółkę akcyjną KHS "KROSNO" S.A.
Dziś szczególnie wart uwagi jest dawny Pałac Kaczkowskich wzniesiony w 1904 r., po wojnie użytkowany był jako Zakładowy Dom Kultury Krośnieńskich Hut Szkła.
Obecnie jest w rękach prywatnych i jest remontowany ale efektów remontu na zewnątrz nie widać.
Pałac Kaczkowskich znajduje się na osiedlu Grota-Roweckiego, przy ul. Grodzkiej wraz z 2 ha parku.























Umieszczone zdjęcia wykonano: październik 2018
Ilość zdjęć: 24