Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

STARE OLESNO


Pałac
w Starym Oleśnie

Pałac w Starym Oleśnie
Lokalizacja: (OOL) woj. opolskie, pow. oleski, gmina Olesno

Wieś Stare Olesno przez wieki należała m.in. do rodzin von Koschutzki, von Frenkenberg i von Paczynski. W XIX w. majątek należał do rodziny von Maltitz. W 1897 r. Stare Olesno kupił baron Mortimer von Lieres und Wilkau. W 1904 r. wybudował pałac, który istnieje do dziś. Eklektyczny Pałac w Starym Oleśnie to budynek murowany z kamienia i cegły, potynkowany, wzniesiony na rzucie prostokąta, podpiwniczony, dwukondygnacjowy, nakryty wysokim dachem wielospadowym wykonanym z dachówki. Asymetryczną elewację budynku urozmaicają liczne ryzality, szczyty i wystawki. Elewacje za wyjątkiem prostych obramowań otworów okiennych pozbawione ozdobnych detali architektonicznych. Po drugiej wojnie światowej dobra zostały znacjonalizowane. W dawnym folwarku utworzono Państwowy Zakład Hodowli Roślin. Obecnie pałac i otaczający go park krajobrazowy są własnością prywatną, zabytek nie jest użytkowany, jednak został zabezpieczony i znajduje się w dobrym stanie technicznym.

Więcej na: polskiezabytki.pl




















Umieszczone zdjęcia wykonano: październik 2019
Ilość zdjęć: 20