Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ULINIA

Pałac
w Ulinii

Pałac w Ulinii
Lokalizacja: (GLE) woj. pomorskie, pow. lęborski, gmina Wicko 

Neoklasycystyczny pałac w Ulinii zbudowany został w II połowie XIX wieku, z inicjatywy Edmunda Vogla, właściciela pobliskiej huty szkła. W 1924 roku rezydencję rozbudowano na zlecenie ówczesnych właścicieli (od 1905 r.) – rodziny Lietzau, nadając jej modernistyczny kształt i elewację o pastelowej kolorystyce. Powstał piętrowy pałac wzniesiony na rzucie prostokąta, nakryty wysokim dachem mansardowym z licznymi facjatkami i oknami powiekowymi. Proporcje głównej bryły budynku rozmywają niesymetryczne przybudówki, werandy, oficyna i skrajny ryzalit. Całość znajduje się w zadbanym parku, otoczonym płotem. W marcu 1945 roku właścicielką majątku była Charlotte Buchterkirch, bratanica Edmunda Vogla. Po 1945 roku w pałacu mieściły się biura miejscowego PGR-u, później służył jako ośrodek wczasowy i kolonijny.
Obcnie obiekt jest przystosowywany do świadczenia usług hotelarskich.

Źródło: wikipedia.pl

















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 15