Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WYKOSOWO

Pałac
w Wykosowie
Pałac w Wykosowie
Lokalizacja: (GSL) woj. pomorskie, pow. słupski, gmina Główczyce

Jednym z cenniejszych obiektów historycznych Wykosowa jest pałac zbudowany w 1870 roku o ciekawej bryle architektonicznej i zastosowanych materiałach budowlanych: piwnice wymurowano z ciosów granitowych, parter i poddasze z cegły, zaś górne partie murów w części dachowej posiadają konstrukcję szkieletową. Dach głównej bryły budynku ma kształt dwuspadowy, pokryty jest blachą. Do pałacu prowadzi podjazd w kształcie podkowy, od strony ogrodu znajduje się taras z klatką schodową. Wewnątrz pałacu z dawnego wystroju zachowała się oryginalna stolarka, a w niektórych pomieszczeniach sufity zdobione stiukami o motywach roślinnych. Pozostał również ozdobny piec i kominek. Pałac posadowiony był w otoczeniu parku z oryginalnym drzewostanem.

Źródło: ustka.travel








Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 7