Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ZAKRZÓW k.Gogolina - Zamek

http://majkad.blogspot.com/2010/09/zakrzow-kgogolina-zamek.html
Zamek
w Zakrzowie

Zamek w Zakrzowie
Lokalizacja: (OKR) woj. opolskie, pow. krapkowicki, gmina Gogolin

Ruiny zamku w Zakrzowie pochodzące z XIV wieku leżą u podnóża Góry Św. Anny,. Wnętrza częściowo przekształcone w czasach późniejszych. Zrujnowany w początkach XX w. Budynek późnobarokowy, usytuowany nad stawem. Murowany z kamienia łamanego i cegły, z resztkami tynku, piętrowy. Nad prostokątnymi oknami widoczne resztki gzymsów falistych.
W czasach świetności zamek był twierdzą Templariuszy, którzy kontrolowali drogę satynową i solną prowadzącą przez Polskę. Już za tamtych czasów zamek był  centrum politycznym  Europy. Legendy głoszą o wojnach krzyżowych, wielkich wyprawach i porwaniach księżniczek. Do dziś istnieje legenda białej damy, której dusza wciąż jest uwięziona w zamku. 
Niestety nie mogę znaleźć więcej danych na temat zamku.

Więcej na: palaclucja.pl





























Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2014
Ilość zdjęć: 34