Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

BOLESŁAWIEC

Zamek
w Bolesławcu nad Prosną

Zamek w Bolesławcu nad Prosną
Lokalizacja: (EWE) woj. łódzkie, pow. wieruszowski, gmina Bolesławiec

Fundatorem najstarszego założenia obronnego w rejonie Bolesławca był żyjący w połowie XIII w. książę kaliski Bolesław Pobożny, od którego imienia pochodzi nazwa miejscowości. Książę ten założył wzmiankowane po raz pierwszy w 1266 r. miasto Bolesławiec (zdegradowane w 1870 r. do rzędu wsi). Za jego czasów zbudowano również zamek czy gród (castrum) o tej samej nazwie, wzmiankowany w latach 1268 i 1277. Obiekt ten strzegł ważnej strategicznie przeprawy przez Prosnę na ówczesnym pograniczu ziemi rudzkiej (później wieluńskiej), ziemi ostrzeszowskiej i Śląska. Pierwotne castrum bolesławieckie zostało opuszczone czy może nawet zniszczone w XIV w. Mogło to mieć związek ze znanymi historykom wydarzeniami z dziejów stosunków polsko-czeskich.

Więcej opisu na: http://zamki.res.pl/boleslawiec2.htm

































Zabytkowy młyn (zgliszcza) w pobliżu zamku, który uległ zniszczeniu podczas pożaru.




























Widoki w okolicy








Umieszczone zdjęcia wykonano: w okresie letnim w 2008 i w 2009 oraz lipiec 2013
Ilość zdjęć: 91