Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KLICZKÓW Pałac

http://majkad.blogspot.com/2010/10/kliczkow-paac.htmlPałac
Wdowy
w Kliczkowie

Pałac Wdowy w Kliczkowie
Lokalizacja: (DBL) woj. dolnośląskie, pow. bolesławiecki, gmina Osiecznica

Pałac Wdowy znajduje się w zachodniej części parku. Zwany jest też Domem Spangenberga. Jest to dawna leśniczówka z 1800 roku z loggią. Powstał on z inicjatywy ostatniego właściciela i został ufundowany dla Luizy von Pless. Jest on częścią zespołu zamkowego i folwarcznego z końca XIV w. , w skład którego wchodzą jeszcze: park powstały po 1880 r.; zamek z XVI w.; szachulcowy dom myśliwych, obecnie budynek mieszkalno-gospodarczy nr 26 z XVIII/XIX w.; dom podskarbiego, obecnie dom mieszkalny nr 7 z XVIII/XIX w.; budynek mieszkalno-gospodarczy, obecnie nr 11 z 1901 r.; dom robotników folwarcznych, ob. nr 12 z 1870 r.; nowy folwark, z XX w.: dom pracowników folwarcznych; stajnia koni wyjazdowych z wozownią; stodoła z magazynem; budynek wagi.


Więcej na: wikipedia.pl
















Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 15