Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KROKOWA

Pałac
w Krokowej

Pałac w Krokowej
Lokalizacja: (GPU) woj. pomorskie, pow. pucki, gmina Krokowa

Pałac (w innych źródłach zwany zamkiem) w Krokowej (z II połowy XIV wieku, przebudowany w XVIII wieku na rezydencję i niedawno odrestaurowany) wraz z przylegającym do niego parkiem jest perełką architektoniczną o bogatej historii. Krokowa już od średniowiecza stanowiła ośrodek rodu von Krockow - Krokowskich oraz ich rozległych włości. Krokowscy byli jednymi z najbogatszych i najznamienitszych w Prusach Królewskich, bardzo zasłużonymi dla królów polskich.
Dziś w pałacu mieści się hotel, restauracja i kawiarnia. Przy pałacu usytuowane jest niewielkie Muzeum Regionalne oraz neogotycki kościół p.w. św. Katarzyny.
Krokowa położona jest kilkanaście kilometrów na południowy-zachód od Władysławowa.

Źródło: wladyslawowo.info.pl
Więcej na: http://zamekkrokowa.pl,   pomorskie.eu





































Wnętrze







































































Park

















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 152