Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KROWIARKI


Pałac w Krowiarkach
Lokalizacja: (SRC) woj. śląskie, pow. raciborski, gmina Pietrowice Wielkie

Pałac otoczony parkiem znajdujący się w województwie śląskim w powiecie raciborskim był dawną siedzibą rodów Strachwitz, Gaschin i Donnersmarck. Zbudowany staraniem Ernesta Joachima Strachwitza w 1826 r. na miejscu poprzedniego drewnianego dworu, który pochodził z XVII wieku. W latach 1852-77 nastąpiła przebudowa pałacu oraz powstał park. Pałac ma m.in. skrzydło o charakterze secesyjnym, w którym można doszukać się stylów: neorenesansowego i neobarokowego, trójosiową część frontową pałacu, która zwieńczona jest czteroboczną wieżą z bogato dekorowanym ośmiobocznym hełmem.

Więcej  na: palac.krowiarki.org


Rok 2014

















































































































Wewnątrz remontowanego pałacu










































































Mauzoleum i park






















































Zabudowania folwarczne i kościół












Staw u podnóża pałacu










Rok 2011

 

 

 

 

 

 

 

 


Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2011 i październik 2014
Ilość zdjęć: 304