Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

LEWIN BRZESKI

Pałac barokowy Leopolda von Bees w Lewinie Brzeskim
Lokalizacja: (OB) woj. opolskie, pow. brzeski, gmina Lewin Brzeski

Zbudowany w 1772 roku, staraniem Ottona Leopolda von Beess w stylu barokowym. Odnowiony w 1860 roku i ponownie zniszczony przez ogień w 1955 roku.
Piętrowy, na piwnicach sklepionych kolebkowo. Wzniesiony na rzucie prostokąta, z dwoma prostopadłymi skrzydłami. W jednym pomieszczeniu na parterze sklepienie kolebkowe z lunetami. Na piętrze ozdobny balkonik. Ozdobne wejście.
Przed frontem pałacu prostokątny dziedziniec otoczony murem z XVIII wieku z trzema bramami i półkoliście zamkniętymi arkadami.
W części południowej nad Nysą przypałacowy park zabytkowy z przewagą lip i dębów. Znajdziemy tam pomnikowe okazy cisu, grójecznika japońskiego, klonów pospolitych, dębu czerwonego, grabów pospolitych, wiązu, dębu szypułkowego i lip drobnolistnych.
Obecnie pałac odrestaurowano i znajduje się w nim gimnazjum.





























































Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2011
Ilość zdjęć: 74