Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

MIETKÓW

http://majkad.blogspot.com/2010/10/mietkow.htmlPałac
w Mietkowie

Pałac w Mietkowie
Lokalizacja: (DWR) woj. dolnośląskie, pow. wrocławski, gmina Mietków

Pałac w Mietkowie stoi na miejscu, wieży obronnej z XVI w. W XVIII w. wieżę przebudowano na dwór. Po roku 1855 dwór rozbudowano na neogotycki pałac. Po II wojnie światowej pałac został opuszczony. Zabytek otoczony był parkiem krajobrazowym, dziś zdewastowany.
Budynek renesansowo-neogotycki, z dziewięcioosiową fasadą z trzyosiowym ryzalitem od strony północnej. Od zachodu wznosi się wieża czterokondygnacjowa, od wschodu usytuowany jest taras, w południowej elewacji nadbudowana XVI-wieczna partia. W części renesansowej zachowały się kamienne obramienia okienne i pomieszczenie sklepione na jednym słupie. Obecnie znajduje się w stanie ruiny, nie ma dachu ani stropów. Zachowały się jedynie ściany.
Z fragmentów pałacu które pozostały, zobaczyć można: narożne wieżyczki zdobiące elewację, ruiny wieży z XVI w.

Źródło: polskiezabytki.pl









































Umieszczone zdjęcia wykonano: wrzesień 2015
Ilość zdjęć: 48