Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

OPOLE 2

Zamek
na Górce
w Opolu

Zamek na Górce w Opolu
Lokalizacja: (OP) woj. opolskie, stolica województwa

Istnieją dwa poglądy na temat powstania zamku. Jeden, który głosi, że wybudowano go przed XIII wiekiem jako drewniany dwór kasztelana. Drugi głosi, że Zamek Górny został wybudowany dopiero w XIV wieku przez Władysława Opolczyka.
W XVI wieku został przeznaczony na więzienie.
W XVII wieku kaplica Zamku Górnego została podarowana protestantom przez księcia Siedmiogrodu Gábora Bethlena w czasie jego panowania na Górnym Śląsku w latach 1622-1624.
W 1669 roku, w czasie panowania Habsburgów, teren zamkowy został przekazany jezuitom. Ze względu na fatalny stan zakonnicy zburzyli ruinę, pozostawiając tylko jedną basztę. W 1844 r. podwyższono ją o czwartą kondygnację i zwieńczono neogotyckim krenelażem. W końcu XIX wieku do wieży dobudowano gimnazjum, a w latach 1936-1937 jeszcze jedno skrzydło. W wieży zachował się zamurowany ostrołukowych portal oraz blendy, będące przypuszczalnie pozostałością po bramie wjazdowej. Z boku wieży znajduje się krótki odcinek gotyckiego muru obronnego.

Źródło: wikipedia.pl











Umieszczone zdjęcia wykonano: kwiecień, 2011
Ilość zdjęć: 12