Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

PIŃCZÓW

Pałac w Pińczowie
Lokalizacja: woj. świętokrzyskie, pow. pińczowski, gmina Pińczów

Pałac jest budowlą barokowo-klasycystyczną, piętrową na rzucie prostokąta ze skrzydłem przy narożu północnym. W południowej części przypałacowego parku znajduje się manierystyczny pawilon ogrodowy z końca XVI wieku autorstwa Santi Gucciego. Wzniesiony na planie pięcioboku w kształcie malowniczej baszty należącej zapewne do ogrodu włoskiego wchodzącego w skład kompleksu dawnego zamku Myszkowskich.
Główną fasadę pałacu ozdabiają stiukowe płaskorzeźbione sceny mitologiczne, umieszczony nad wejściem orzeł oraz znajdujący się w tympanonie herb margrabiego Franciszka Wielopolskiego. Front budynku przedziela kordonowy gzyms. Okna w prostokątnych obramieniach zdobią stiukowe zworniki i girlandy kwiatowe. Po obu stronach schodów prowadzących na ganek stoją na postumentach rzeźby z XVIII/XIX w. przedstawiające Florę, rzymską boginię wiosny i kwiatów, i Pomonę, boginię owoców. Po ich bokach widnieją dwa wazony klasycystyczne. Wnętrze pałacu zostało przebudowane w XIX w. W sali mieszczącej dzisiaj bibliotekę zachowała się klasycystyczna polichromia.
























Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2011
Ilość zdjęć: 24