Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SKARSZEWY

Zamek
Joanitów
w Skarszewach

Zamek Joanitów w Skarszewach
Lokalizacja: woj. pomorskie, pow. starogardzki, gmina Skarszewy

Joannici, rycerze rycerskiego zakonu założonego w Jerozolimie w trakcie krucjat, pozostawili po sobie kilka ciekawych śladów w Polsce. Jednym z nich jest zamek, który wznieśli w Skarszewach.
Książę Tczewski Grzymisław osadził Joannitów w Skarszewach w XII wieku. Rycerze zakonni wybudowali na stromym cyplu otoczonym z trzech stron przez rzekę Wietcisę murowany zamek. Składał się on z części mieszkalnej poprzedzonej dziedzińcem oraz gospodarczego podzamcza. Wielokrotnie niszczony, przebudowywany i odnawiany, został ostatecznie rozebrany przez Prusów po rozbiorach. Do dziś z joannickiego zamku zostało jedynie gospodarcze podzamcze, w którym mieści się Gminny Ośrodek Kultury.

Źródło: pomorskie.travel



















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 20