Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WARSZAWA 02

Pałac Biskupów Krakowskich w Warszawie
Lokalizacja: woj. mazowieckie, Warszawa, ul Miodowa 5

Przez lata pałac pełnił rolę oficjalnej rezydencji miejskiej biskupów krakowskich.
Budowę pałacu rozpoczęto w 1622 roku dla biskupa krakowskiego Jakuba Zadzika.
Gmach, który uległ zniszczeniu w czasie wojen szwedzkich, odbudowano w 1668 roku. W latach 1760-1762 został prze-budowany z inicjatywy biskupa Kajetana Sołtyka. Po przebudowie pałac był budowlą jednopiętrową, co zostało utrwalone na obrazie namalowanym w 1775 roku przez Canaletta, przedstawiającym widok ulicy Miodowej.
Od końca XVIII wieku w pałacu swoje siedziby miały liczne urzędy. Od połowy XIX wieku była tu kamienica czynszowa. W 1939 roku budynek spalono. Odbudowano go po wojnie na siedzibę Zjednoczenia Przemysłu Lotniczego i Silnikowego. Przy rekonstrukcji posłużono się obrazem Canaletta. W elewację od strony ulicy Senatorskiej wmurowano tablicę upamiętniającą śmierć kilkudziesięciu Polaków rozstrzelanych w tym miejscu 15 lutego 1944 roku.
Przed bramą pałacu znajdują się dwa kamienie, w których wydrążone są otwory. Były one kiedyś używane do wygaszania pochodni.








  
Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2012
Ilość zdjęć: 8