Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WARSZAWA 32

Pałac Pod Blachą w Warszawie
Lokalizacja: woj. mazowieckie, Warszawa, Plac Zamkowy 2

Jeden z najcenniejszych zabytków Warszawy, swą nazwę zawdzięcza rzadkiemu w I połowie XVIII wieku pokryciu miedzianą blachą.
Klasyczna późnobarokowa budowla, wzniesiona w latach 1720-1730 przez Jakuba Fontanę, u podnóża Zamku Królewskiego.
Pierwotnie w tym miejscu stała kamienica, zbudowana w XVI wieku, przez królewskiego kowala i płatnerza Wawrzyńca Ruffusa. W II połowie XVII wieku została przebudowana na pałac z inicjatywy podkomorzego koronnego Jerzego Dominika Lubomirskiego. W kolejnych latach budynek był kilkukrotnie przebudowywany, m.in. przez dodanie północnego skrzydła, dodawanie i odejmowanie pięter w skrzydłach, czy obniżanie lub podwyższanie dachu.
Ocalały w czasie wojny, odrestaurowany w latach 1948-1949 wykorzystywany był na cele administracyjne i biurowe. W 1989 roku został przekazany Zamkowi Królewskiemu. Kompleksowy remont pałacu Pod Blachą przeprowadzony został w latach 2004-2008.
We wnętrzach pałacu prezentowana jest wystawa kobierców wschodnich z kolekcji Fundacji Teresy Sahakian.


















Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2012
Ilość zdjęć: 18