Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

LUBLIN 15

http://majkad.blogspot.com/2010/10/lublin-15.html
Pałac
Sapiehów
w Lublinie

Pałac Sapiehów w Lublinie
Lokalizacja: (LU) woj. lubelskie, stolica województwa; Lublin, ul. Prymasa Wyszyńskiego 4

Pałac Sapiechów został zbudowany w 2 połowie XVIII wieku i należał do rodziny Bentkowskich którzy w 1817 roku sprzedali budynek Towarzystwu Dobroczynności. Towarzystwo utworzyło w nim przytułek dla starców i kalek. Następnie został sprzedany w prywatne ręce i od 1908 roku aż do 1923 roku funkcjonowała w budynku łaźnia miejska. Pałac Sapiechów  jest usytuowany przy ul. Prymasa Wyszyńskiego nr 4,  (dawniej Zamojska 212) obok Seminarium.
Nie jest to obiekt do zwiedzania, można na niego popatrzeć idąc pod górę ul. Wyszyńskiego w kierunku Archikatedry Lubelskiej.
Jak widać na zdjęciach  sprawia wrażenie obiektu dość zaniedbanego i nawet na stronach internetowych w opisach zabytków miasta  niewiele o jego historii można się doszukać.

Faktycznie bardzo mało informacji na temat tego obiektu można znaleźć w sieci a właściwie prawie nic. Znalazłam, udało mi się,  stronę j.n., na której chyba jest najwięcej informacji o tym obiekcie i jego historii ale... w komentarzach.



Więcej na: http://tonno.flog.pl/wpis/8490378


















Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2014
Ilość zdjęć: 26