Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

LUBLIN 18

http://majkad.blogspot.com/2010/10/lublin-18.htmlPałac
Tarłów/Olizara
w Lublinie


Pałac Tarłów/Olizara Lublinie
Lokalizacja: (LU) woj. lubelskie, stolica województwa; Lublin, ul. Dolna Panny Marii 3

Postawiony w XVI wieku początkowo należał do Słupeckich, później służył za zbór kalwiński. W początkach XVIII wieku trafił w posiadanie Jana Tarły, później za sprawą drugiego małżeństwa Zofii, wdowy po Janie, przechodzi do rodziny Lubomirskich, którzy w 1758 roku sprzedali go nowo przybyłemu do miasta zakonowi pijarów. Zakonnicy nie zagrzawszy miejsca w Lublinie długo, wydzierżawili rezydencję hrabiemu Filipowi Olizarowi, który słynął z urządzania weń hucznych bankietów, o których mieszkańcy Lublina długo jeszcze pamiętali. W wiekach późniejszych gmach mieścił m.in. dyrekcję Trybunału Koronnego, Towarzystwo Kredytowe Ziemskie, szpital wojskowy, gimnazjum żeńskie. Po drugiej wojnie światowej wprowadziło się do niego liceum żeńskie. Remont w latach 1970 - 1971 sprawił, że obiekt stracił cechy późnobarokowej architektury. Obecnie jest siedzibą Wojewódzkiego Domu Kultury.
Więcej na: wikipedia.pl















Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2014
Ilość zdjęć: 14